Weer een stuk verder. Nokkenassen gedomonteerd en hydrolische stoters.
Carter kan lekker schoongemaakt worden.
De krukaslagers hebben hun beste tijd gehad.
De zuigers mooi op een rijtje en die zijn voor Remco. Worden dan weer als nieuw.
Oude zuigerringen er af en nieuwe er straks op.
Originele motor conform wagenkaart.
Dit zijn de oude koppen. Redelijk ingebrand door de LPG. Rijp voor revisie voor een andere klant van Elgriffo's.
Luchtinlaat kan ook schoongemaakt worden en voorzien van nieuwe rubberen ringen.
Natuurlijk gelijk de EGR buiten werking gesteld. Apart om vervuilde gassen opnieuw de motor in te jagen.
De nippel op het spruitstuk was helemaal dichtgekoekt. Nu nog even dichtlassen.
De binnenkant van de cilinders zijn allemaal perfect. Werkelijk nieuw te noemen.
Wat een hoop onderdelen. Gelukkig weten Marco en Remco exact waar alles hoort. Ook ik kom zo langzamerhand ook een heel eind.
Het kale motorblok is inmiddels schoongemaakt en staat klaar voor de stoomreiniger. De koelwaterkanaaltje zitten vol met een soort gelei. Waarschijnlijk omdat de vorige eigenaar de motor heeft ontkalkt met citroenzuur en deze veel te lang heeft laten zitten.
Heel viws en vet.
Nu niet meer!
Zuiger zijn mooi schoon. Zaterdag nog voor de laatste maal in de ultrasoonreiniger en de zuigerveren er weer omheen.
Latest Post: Motorrevisie DV Our newest member: DJKingvob Recent Posts Unread Posts Tags
Forum Icons: Forum contains no unread posts Forum contains unread posts
Topic Icons: Not Replied Replied Active Hot Sticky Unapproved Solved Private Closed